Udsigt solnedgang

Indflytning på Strandhjem

For at vi kan lære hinanden at kende inden en evt. indflytning på Strandhjem, er et besøg eller flere meget velkommen.

Når beslutningen om indflytning er taget, får beboeren tildelt to personalemedlemmer som kontaktpersoner. Kontaktpersonerne vil være behjælpelige med indflytningen både hvad angår det praktiske samt det papirmæssige som flytning ved folkeregisteret, lejekontrakt, oprettelse af budgetkonto, ansøgning om evt. indskudslån, valg af læge, meddeleser om adresseændring m.m.

Egne møbler og personlige ting medbringes naturligvis.

Ligeledes vil kontaktpersonerne stå for det tætte samarbejde i dagligdagen fremover.

Økonomi

Ligesom når du bor i lejlighed ude i byen, er der også her fastsatte indtægter og udgifter.

Indtægterne er i form af den pension som du har fået tildelt via din sagsbehandler.
Derforuden får du boligstøtte, afhængig af din personlige formue og lejlighedens størrelse.

Af faste udgifter er der:

- husleje

- el, vand og varme

- radio og tv licens efter gældende regler

- rengøringsmidler

- indboforsikring

- kørselspenge for transport i vores bus og bil

Derudover kan der tilvælges følgende:

- kost

- vask af det personlige tøj